Benjamins Blog

Benjamin Wegner über Weisheiten, SharePoint und IT Zeugs

Benjamins Blog header image 2

sku111.cab

Januar 28th, 2008 ·

Ich bin gerade dabei einen Demo VPC aufzubauen. Auf diesem läuft Office2003. Für die Demo habe ich zwei User angelegt, um verschiedene Rechte und Ansichten präsentieren zu können. Beim Starten von Outlook unter einem der beiden User kam ständig die Fehlermeldung, dass die Datei SKU111.cab nicht aufzufinden sei. Die Datei lag auch tatsächlich nicht auf der Platte und auf verschiednen Installationsmedien war sie auch nicht mit dabei.


Nach stundenlanger Suche bin ich auf diese Erklärung gestoßen:


This was posted in another newsgroup
If you do not have the installation cd and want to solve this issue
follow these steps: (works most of the time with all sku.cab files)

1. Click on start==>run==>type „excel /s“ without quotations and click
ok.

2. Once Excel is up in safe mode with the error message in front, hold
down ctrl+Alt+Delete keys on your keyboard to bring the task manager up.

3. Click on the processes tab==>look for msiexec.exe (only the one next
to your user name), click on it and end the process.

4. Excel should be running without an error message now==>close Excel in
safe mode==>reopen it one more time in safe mode to check if it is
opening with no error message.

5. Close Excel /s and open Excel normally, it should work fine.

The above solution was previously supplied by swaidan[ at ]NOSPAM-gmail.com
(Bahboosh) on other dedicated Newsgroup.


Das habe ich mit einem der Benutzer versucht auszuführen – leider ohne Erfolg. Der Installer ist immer wieder aufgepoppt.


Doch die Lösung liegt ganz nahe: der Benutzer benötigt für die Ausführung dieser Aktion Adminrechte! Wenns dann läuft, kann man die Adminrechte wieder entfernen.


Ich frage mich trotzdem, wo die Datei sku111.cab herkommt und normalerweise zu finden ist. Vielleicht im Service Pack? Oder Office12?


English Version:
The user account required administrator access, to be able to fix the problem as described above. After executing the fixup, the administrator access is no longer required.


Additionally I do not know where the sku111.cab originally comes from. Any hints?

Tags: Allgemein

0 Antworten bis jetzt ↓

  • Es gibt keine Kommentare bis jetzt...Trete Sachen weg, die vom Formular runterfallen.

Hinterlasse ein Kommentar

*